57479
post-template-default,single,single-post,postid-57479,single-format-standard,stockholm-core-1.0.6,select-theme-ver-5.1,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

Ćwiczenia

Symptomy mogące świadczyć o dysleksji są różne w zależności od jej rodzaju, a także wieku w jakim występują. Dysleksja, jako błędy w percepcji może objawiać się już w wieku niemowlęcym, jako trudności w raczkowaniu, problemy z utrzymaniem równowagi na siedząco,  oraz obniżone napięcie w mięśniach (niemożność utrzymania przedmiotów). W późniejszym okresie, ok. 3 roku życia, dysleksja może objawiać się trudnością z opanowaniem mowy, a także brakiem zręczności manualnych, jak jedzenie, czy rysowanie albo układanie klocków. W takich sytuacjach rodzice nie powinni bagatelizować problemów, tłumacząc, że „przejdzie to z wiekiem” i dziecko samo się tego nauczy. O ile jeszcze nie jest za późno i zanim dziecko zacznie uczyć się czytać i pisać, należy wprowadzić proste ćwiczenia, mające usprawnić jego percepcję i funkcje, które wolniej się rozwijają. Pomocne w tym okazują się gry i zabawy eliminujące braki rozwojowe, takie jak wspólne układanie klocków czy puzzli, albo rysowanie. Rodzice nie powinni wyręczać swojej pociechy w codziennych czynnościach, gdyż odbierają jej tym samym możliwość samodzielnego wykonywania niezbędnych ćwiczeń. Jeśli okaże się, że dziecko ma problem z budowaniem pełnych zdań i wyraża myśli za pomocą pojedynczych słów, należy zgłosić się z nim do poradni psychologiczno – pedagogicznej, w celu ustalenia przyczyn nieprawidłowości i ich wyleczenia. Logopeda ustali wówczas harmonogram ćwiczeń, które pobudzą dziecko do słuchania i powtarzania dłuższych wypowiedzi.

No Comments

Post a Comment