57470
post-template-default,single,single-post,postid-57470,single-format-standard,stockholm-core-1.0.6,select-theme-ver-5.1,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

Przyczyny dyskalkulii

Naukowcy sugerują,  że te same deficyty, które wywołują trudności w czytaniu i pisaniu, także mogą oddziaływać na pewne aspekty liczenia. Twierdzą w dodatku, że nie ma uczniów z dysleksją, którzy nie doświadczyliby trudności w nauce matematyki. Wniosek ten częściowo potwierdzają badania przeprowadzone przez Steevesa, które wykazały, że wśród dzieci z dysleksją aż 60% ujawniło problemy z opanowaniem matematyki, jednak wśród pozostałych 40% znalazły się i takie dzieci, które rozumiały matematykę i odnosiły w niej sukcesy nawet ponad przeciętną. Jak wyżej wspomniano, uczenie się matematyki, czyli przyswojenie pojęć i słownictwa matematycznego oraz zdolność posługiwania się liczbami i operacjami liczbowymi, może być zaburzone z przyczyn podobnych do dysleksji. Mogą to być zatem: problemy językowe, zaburzenia percepcji związane z przestrzenią, problemy z pamięcią (głównie operacyjną i sekwencyjną), a także zaburzenia postrzegania wzrokowego. Dyskalkulia ma swe podłoże w zaburzeniach genetycznych oraz nieprawidłowym funkcjonowaniu lewej półkuli mózgu, która odpowiada za zdolności matematyczne (obszary czołowe i potyliczne).

No Comments

Post a Comment