57467
post-template-default,single,single-post,postid-57467,single-format-standard,stockholm-core-1.0.6,select-theme-ver-5.1,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

Dyskalkulia

Pojęcie „dyskalkulia rozwojowa” pojawiło się o wiele później niż „dysleksja rozwojowa” i z tego powodu naukowcy częściej używają terminu opisowego – specyficzne trudności w uczeniu się matematyki, trudności matematyczne lub zaburzenia umiejętności matematycznych. Nie budzi wątpliwości, że objawy dyskalkulii są inne niż w przypadku dysleksji, choć spotyka się poglądy, iż ta trudność matematyczna występuje głównie u dzieci z dysleksją. W praktyce, rzeczywiście problemy dotyczące obu zaburzeń nieraz nakładają się na siebie, ale dla jasności należy uporządkować stwierdzenia, że dzieci z dysleksją doświadczają trudności w czytaniu oraz pisaniu, ale nie mają większych problemów z matematyką, natomiast dzieci z dyskalkulią mają trudności w uczeniu się matematyki, a nauka pisania i czytania nie przysparza im kłopotów. Choć o dyskalkulii słyszy się o wiele rzadziej niż o dysleksji, szacuje się, że dotyka ona ok. 6 % ogółu maluchów, podczas gdy dysleksja do 4 %. W naszym kraju, cierpią na nią ok. 2 miliony Polaków.

No Comments

Post a Comment